fbpx

הנחיות לאיפיון קהל היעד שלי:
בראש ובראשונה , אנחנו נרצה שקהל היעד שלנו יהיה בנוי מאנשים שאנחנו רוצים ונהנים לעבוד איתם .
אנשים שהם באנרגיה שלנו – אולי אפילו אנחנו ״של פעם״.
קהל היעד שלנו צריך להיות מורכב מאנשים שיש ביכולתנו לתרום להם , אבל על אמת !
נרצה שתהיה להם יכולת לקבל %100 מהידע שאנחנו מספקים , בכל מקרה אחר , אנחנו לא באמת נותנים להם ערך אמיתי.
אנחנו רוצים להרגיש את קהל היעד שלנו , להבין אותו ברמה העמוקה ביותר , להפוך אותו לחבר הכי טוב שלנו .
ברגע שתבינו שאתם מדברים לליבם של אנשים אמיתיים וברגע שאתם מחוברים מספיק ברמה הרגשית למסר השיווקי שלכם , להפוך לאוטוריטות בתחום שאתם אוהבים זה רק עניין של זמן , סבלנות והתמדה (וכן גם טיפה מזל, אז תתחילו להמר על עצמכם) .

הנחיות למילוי השאלון:
אתם עומדים לחשוב על דמות אחת, זכר או נקבה, של הלקוח האידיאלי שלכם. אנחנו חייבים לעבוד על דמות אחת של לקוח אוואטר כי רק ככה אפשר להגיע מספיק עמוק ולצאת עם השלל הרציני.
מומלץ אפילו לקחת אחד מהלקוחות שלכם , כזה שאתם אוהבים לעבוד איתו , וממש לבקש ממנו שידבר איתכם לכמה דקות ויענה בעצמו על השאלות האלו .
זה עלול להיות מאתגר , אבל תחשבו שזה שאלון שאם תשקיעו בו פעם אחת , התשובות המלאות והמדויקות יספקו אתכם לאורך זמן בכל המישורים – קופירייטינג , שיווק , תהליכי מכירה ועוד…

תיאור כללי של הלקוח האידיאלי:
היכרות מעשית:
היכרות מעמיקה: עצמו את העיניים למשך 2 דקות ודמיינו אותו או אותה. שימו לב איך בכל פעם הדמות הזאת מתחזקת בדמיון, עד שאתם ממש יכולים לראות אותה מול העיניים
היכרות עם השיח הפנימי של הלקוח שלכם:
מערכת יחסים אל מול המוצר שלנו
מה שונה בי מאנשים אחרים בתחום:

ליצור מסר שיווקי:
אחרי שהבנתם מי קהל היעד שלכם , אילו בעיות אתם פותרים ומה הכלים שיש ברשותכם – הן מבחינת כישורים שרכשתם והן מבחינת הכשרונות שניחנתם בהם , תוכלו לייצר מסר שיווקי חד וקולע .
המסר השיווקי עוזר לכם להסביר במה אתם מתעסקים וכמובן שגם עוזר ליצור כל מוצר דיגיטלי
באשר הוא ( דף נחיתה, עמוד אינסטגרם וטיקטוק, ליצור סרטוני תוכן, שיחות מכירה ועוד) .

המסר צריך לצאת בסופו של דבר בסגנון הזה:
אני עוזר ל-x לפתור את y בעזרת z .
אני מלמד את x להגיע ל-y בזכות z .
וכו׳ וכו׳
קהל יעד ממוקד מאוד – x
הבעיה המאוד ממוקדת שלהם – y
הכלים שבהם אני משתמש/ההכשרה שלי – z
לדוגמא:
״אני עוזרת לנשים מעל גיל 40 לשבור מחסומים רגשיים ולפתח עצמאות בעזרת כלים מעולם הנומרולוגיה והאימון המנטלי״
ככה שאם אני אישה בת 40 ומעלה , ואני מרגישה חסומה ריגשית ונוטה לפתח תלות באחרים ואני מאמינה בעולם הרוח אבל גם חשוב לי ידע
פרקטי – המסר הזה ידבר ב ד י ו ק אליי . ככה יוצרים לידים איכותיים מראש .

דבר אחרון שנעבור עליו יהיה המסלול של הלקוח שלנו:
פה נחשוב יותר על דפוסי התנהגות של הלקוח וננסה לצפות את הדרך שהוא הולך לעבור לפני שפגש את המוצר שלנו , אל תוך הפגישה עם המוצר , לאחר מכן לפתרון הבעיה בעזרת המוצר ולבסוף להתמודדות שלו אחרי שפתר את הבעיה ויצא אל העולם .
חשוב להבין שאנחנו הולכים לפגוש אנשים , שלא בהכרח מבינים שיש להם בעיה , לכן אנחנו רוצים להבין אותם ברמה העמוקה ביותר .
להציף את הבעיה הזו מעל פני השטח , להציע להם פתרון מלא וערך עמוק שיתאים בדיוק להם (ולא לאף אחד אחר!) ולהוכיח את איכות הפתרון בכך שנהיה
בקיאים בכל שלב ושלב בהתמודדות של אותו לקוח , אפילו לאחר פתרון הבעיה.
פתרון התנגדויות , התמודדות מול מכשולים , היכרות עם הבעיות שעלולות לצוף בדרך – ולכל זה לתת מענה במוצר או במוצר נלווה בנוסף (לפעמים הלקוח האידיאלי שלנו ישתנה בין מוצר למוצר , וזה ממש בסדר
ואפילו מדויק יותר) . 
שימו לב שעל חלק מהשאלות עניתם כבר למעלה  ולכן תוכלו להסתמך על התשובות שלכם . בנוסף , במידה וכבר יש לכם לקוחות , כדאי פשוט לבנות את המסלול הזה על בסיס לקוחות אמיתיים .